Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 43

Discussie: بيان حال والتحذير من سلطان العيد

Status
    Geslacht
    Broeder
    Leeftijd
    37
    Reacties
    1.610
    Punten
    2650
    Array

Standaard Re: بيان حال والتحذير من سلطان العيد

Na'aam, baraka lahoe fiekom agi. Er is echt een gevaarlijke tendens gaande: Men onderzoekt niet meer en laat qawaa'id links liggen bouwt puur op kalaam van Mashaych i.p.v. op de bewijzen uit hun kalaam die overeenkomen met de qawaa'id die dezelfde 'Ulamaa ons leerden in deze materie!

Het jammere is dat zij zelfs daarin niet objectief zijn: Dit doet men bij een klein groepje Mashaych en de andere niet! Dit terwijl al deze Mashaych thiqqaat zijn.

Aan de andere kant accepteert men geen letter kritiek op deze Mashaych, al is het met bewijzen van thiqaat!
    Dan gaat men de qawaa'id die de 'Ulamaa ons leerden tegen en verwerpt men alles op voorhand gebaseerd op valse aannames en soms zelfs dezelfde uitvluchten van Hizbiyyien.
    Dit is niet vreemd want deze ghulu3 omwille van Mashaych is ook Hizbiyyaah.

'Ulamaa en Mashaych zijn een middel welke Allaah ons gegeven heeft geen doel op zich!

Wa salaam

oekht's schermafbeelding
    Status
    Geslacht
    Zuster
    Reacties
    1.449
    Punten
    0
    Array

oekht's schermafbeelding
    Status
    Geslacht
    Zuster
    Reacties
    1.449
    Punten
    0
    Array

oekht's schermafbeelding
    Status
    Geslacht
    Zuster
    Reacties
    1.449
    Punten
    0
    Array

gekopieerd http://3ilm.char3i.over-blog.com/art...107962279.html

De shaygh heeft Falih al Harbi, die zwaar bekritiseerd wordt door verschillende shayghs geprezen, vandaar de waarschuwing

Status
    Geslacht
    Broeder
    Leeftijd
    37
    Reacties
    1.610
    Punten
    2650
    Array

Assalaam 3alaikom,

Beste zuster u plaats drie audios:

1. Shaych al 'Utaybie die zegt dat Shaych Sultaan al 'Eid sommige fouten heeft maar met de Selefiyyien is.
    2. Shaych Sultaan al 'Eid Hafidahoellaah die Faalih al Harbie prijst;
    3. Shaych Ahmed Bazmoel Hafidahoellaah die waarschuwt voor Sultaan al 'Eid.....

Zoals u ziet verschillen al 'Utaybie en Bazmoel al!

U zegt dan:

De shaygh heeft Falih al Harbi, die zwaar bekritiseerd wordt door verschillende shayghs geprezen, vandaar de waarschuwing.
    Dan vraag ik u:

Wanneer was de prijzing van Sultan al 'Eid voor Faalih? Daarnaast wat doen wij met de prijzingen van Shaych al Fawzaan, Shaych as Soehaymie en anderen voor Faalih?
    Juist we volgen de djarh moefasser.
    Shaych al 'Abaad Hafidahoellaah prijst ook al Maghraawie, Aboel Hassan, al Halaabie en anderen......Dan volgen wij ook de djarh moefasser.
    Bij Shaych 'Ubayd Hafidahoelaah die 'Arafaat prijst en Saalih al Bakrie.......Dan volgen wij ook de qawaa'id.

Ik hoop insha Allaah dat u probeert de qawaa'id aan te houden:

http://selefienederland.nl/site/inde...zing-verworpen

http://selefienederland.nl/site/inde...-en-innovators

Anders wordt het hereraa. En niet iedereen die een Hizbie prijst wordt zelf direct een Hizbie.......

Wa salaam

Aboe Hudayfa's schermafbeelding
    Status
    Geslacht
    Broeder
    Leeftijd
    34
    Reacties
    1.267
    Punten
    3041
    Array

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ridouan Bekijk bericht
    En niet iedereen die een Hizbie prijst wordt zelf direct een Hizbie.......

Wa salaam
    Baaraka Allaahoe fiek

http://selefienederland.nl/site/inde...rder-verklaard
    ما كل ما يتمنى المرء يدركه * تجري الرياح بما لا تشتهى ﺍﻟﺴﻔﻦ

- SN Forum -

oekht's schermafbeelding
    Status
    Geslacht
    Zuster
    Reacties
    1.449
    Punten
    0
    Array

Wa alaykum as Salaam. Je vroeg om meer informatie en zocht ik het even op sunnasearch. Ik heb daarna voor degenen die geen arabisch kunnen in het heel kort weergegeven wat er wordt gezegd. Dat is alles.

Ik ben hier niet om in discussie te gaan. Heb er geen kennis over. Ik kwam even terug omdat ik mijn 'vertaling' wilde verbeteren, van dat wat ik schreef, naar: Shaygh Sultan al Eid is bekritiseerd vanwege zijn verdediging voor Falih al Harbi die door vele geleerden, zie link http://3ilm.char3i.over-blog.com/article-34054127.html w.o. shaygh ben Baz, sh an Najmi, shaygh Uthaimeen , sh Rabee al Madchalee, moge ALLAH hen barmhartig zijn, is weerlegd. (en hij (Sultan el Eid) wordt niet door een bekritisering uit salafiya gezet uiteraard- dat is dan mijn toevoeging) .

Discussie , en polemiek, twiststrijd (pennsestrijd) houd ik me ver van af. Ik laat liever de ulama praten of luister naar studenten der kennis.. Wanner ik iemand kan helpen door iets op te zoeken of de basis zaken, dan doe ik dat en alhamduliLLAH. Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest en dat mijn antwoord ALLAH verheven is Hij tevreden heeft gesteld.

Vroeger veel tijd verdaan met die is salafi en die is geen salafi http://www.dailymotion.com/user/Isla...2#video=xx6xwo dat is geen nuttig tijdsbesteding. Over geleeren daar waag ik me niet aan.

wa ALLAHu alem. Wbt Falih al Harbi die staat op een boycot lijst, maar daar staan er wel meer waar niet iedereen mee eens is. Ik wist niet dat er geleerden zijn die Falih al Harbi niet als mubtadi verklaarden. Shaygh as Suhaymi heeft een mooi woord over deze zaken, die mijn post.

Khair in sha ALLAH.

PS Er is een tweestrijd in de islamitische gemeenschap betreffende de welbekende zaak, ik zie dat jullie met nette en openlijk woorden komen, alleen wanneer mensen gaan roepen: Wie ben jij? Wat voor manhaj bewandel jij? ( zuster van hasaanaat) of zo krijgen we argwaan over jou (manhaj) ( broeder van hasanaat) dan denk ik: waar gaat dit heen...en waar gaat dit over...
    Laatst gewijzigd door oekht; 28 februari 2013 om 21:04

Status
    Geslacht
    Broeder
    Reacties
    329
    Punten
    1431
    Array

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ridouan Bekijk bericht
    Assalaam 3alaikom,

Beste zuster u plaats drie audios:

1. Shaych al 'Utaybie die zegt dat Shaych Sultaan al 'Eid sommige fouten heeft maar met de Selefiyyien is.
    2. Shaych Sultaan al 'Eid Hafidahoellaah die Faalih al Harbie prijst;
    3. Shaych Ahmed Bazmoel Hafidahoellaah die waarschuwt voor Sultaan al 'Eid.....

Zoals u ziet verschillen al 'Utaybie en Bazmoel al!

U zegt dan:

Dan vraag ik u:

Wanneer was de prijzing van Sultan al 'Eid voor Faalih? Daarnaast wat doen wij met de prijzingen van Shaych al Fawzaan, Shaych as Soehaymie en anderen voor Faalih?
    Juist we volgen de djarh moefasser.
    Shaych al 'Abaad Hafidahoellaah prijst ook al Maghraawie, Aboel Hassan, al Halaabie en anderen......Dan volgen wij ook de djarh moefasser.
    Bij Shaych 'Ubayd Hafidahoelaah die 'Arafaat prijst en Saalih al Bakrie.......Dan volgen wij ook de qawaa'id.

Ik hoop insha Allaah dat u probeert de qawaa'id aan te houden:

http://selefienederland.nl/site/inde...zing-verworpen

http://selefienederland.nl/site/inde...-en-innovators

Anders wordt het hereraa. En niet iedereen die een Hizbie prijst wordt zelf direct een Hizbie.......

Wa salaam
    jazakallaahoe gayran agie l-kariem

Redouan Aboe Ismal's schermafbeelding
    Status
    Geslacht
    Broeder
    Reacties
    2.628
    Punten
    2435
    Array

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oekht Bekijk bericht
    Wa alaykum as Salaam. Je vroeg om meer informatie en zocht ik het even op sunnasearch. Ik heb daarna voor degenen die geen arabisch kunnen in het heel kort weergegeven wat er wordt gezegd. Dat is alles.

Ik ben hier niet om in discussie te gaan. Heb er geen kennis over. Ik kwam even terug omdat ik mijn 'vertaling' wilde verbeteren, van dat wat ik schreef, naar: Shaygh Sultan al Eid is bekritiseerd vanwege zijn verdediging voor Falih al Harbi die door vele geleerden, zie link http://3ilm.char3i.over-blog.com/article-34054127.html w.o. shaygh ben Baz, sh an Najmi, shaygh Uthaimeen , sh Rabee al Madchalee, moge ALLAH hen barmhartig zijn, is weerlegd. (en hij (Sultan el Eid) wordt niet door een bekritisering uit salafiya gezet uiteraard- dat is dan mijn toevoeging) .

Discussie , en polemiek, twiststrijd (pennsestrijd) houd ik me ver van af. Ik laat liever de ulama praten of luister naar studenten der kennis.. Wanner ik iemand kan helpen door iets op te zoeken of de basis zaken, dan doe ik dat en alhamduliLLAH. Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest en dat mijn antwoord ALLAH verheven is Hij tevreden heeft gesteld.

Vroeger veel tijd verdaan met die is salafi en die is geen salafi http://www.dailymotion.com/user/Isla...2#video=xx6xwo dat is geen nuttig tijdsbesteding. Over geleeren daar waag ik me niet aan.

wa ALLAHu alem. Wbt Falih al Harbi die staat op een boycot lijst, maar daar staan er wel meer waar niet iedereen mee eens is. Ik wist niet dat er geleerden zijn die Falih al Harbi niet als mubtadi verklaarden. Shaygh as Suhaymi heeft een mooi woord over deze zaken, die mijn post.

Khair in sha ALLAH.

PS Er is een tweestrijd in de islamitische gemeenschap betreffende de welbekende zaak, ik zie dat jullie met nette en openlijk woorden komen, alleen wanneer mensen gaan roepen: Wie ben jij? Wat voor manhaj bewandel jij? ( zuster van hasaanaat) of zo krijgen we argwaan over jou (manhaj) ( broeder van hasanaat) dan denk ik: waar gaat dit heen...en waar gaat dit over...
    Assalamoe 3aleykoem,

Als u er zich niet in wilt mengen (lees: "geen kritiek accepteert") waarom post u zulke zaken dan telkens??? Dit is de tweede keer dit ik u zie beginnen over de fitnah tussen de masheikh en foute paralellen zie trekken. Dat is niet echt bepaald fitnah vermijdend, vooral niet voor een persoon die er weinig vanaf zegt te weten.

Was het niet dat u vaker bent geadviseerd om bepaalde mutashabihaat niet te verspreiden en vervolgens niet thuis geeft? Was u niet diegene die het het advies over de benaming salafie van Sheikh ibn al-'Uthaymin niet accepteerde? En nu heeft u weer een nieuwe vage uitspraak gevonden waarop u bouwt om afgedwaalde personen onder de soennah te scharen (en nee, dan hebben we het niet over de zwarte lijst, maar mensen die met boeken zijn weerlegd door de 'Ulamaa, en niet o.b.v. een flinterdunne argumentatie die u eerder plaatste en vervolgens adviseerde onszelf niet te onderscheiden....).

Mijn advies is, verspreid dit soort zaken waarover u aangeeft niet het juiste antwoord te kennen, dan ook niet. Anders komt het bij mij een beetje over als de knuppel in de hoenderhok gooien. Kennis is namelijk een voorwaarde voor het spreken. Tenzij u van fitnaah houdt. Dus zeg het goede of zwijg.

Het bloed kruipt kennelijk waar het niet gaan kan en ik snap dan ook niet waarom het beheer u opnieuw heeft toegelaten op het forum na uw eerdere taferelen.

oekht's schermafbeelding
    Status
    Geslacht
    Zuster
    Reacties
    1.449
    Punten
    0
    Array

Haha wa alaykum salam, wat? Ik plaats alleen een audio en links zonder een opmerking, hasbunaLLAh wa ni amal wakil.

Soortgelijke discussies

1. الشيخ يحيى بن علي الحجوري - دفاعا عن السترة
    door Abu Juwayriyah As-Salafi in forum Islamitische Video & Audio
    Reacties: 0
    Laatste reactie: 21 november 2012, 21:48
  2. Reacties: 1
    Laatste reactie: 15 april 2012, 18:15
  3. Reacties: 1
    Laatste reactie: 21 maart 2012, 08:49
  4. Reacties: 0
    Laatste reactie: 28 juli 2011, 19:04

Favorieten/bladwijzers